miércoles, 1 de julio de 2009

BAELL NORD (NEW SECTOR WITH PHOTOS)

Un dia, casualment, fent un passeig pel Baell amb la Laia i els seus cosins vaig veure una pedra enmig del bosc que feia bona pinta. La mateixa tarda amb la BTT vaig empendre la expedició per comprobar les seves possibilitats reals per a la pràctica de l'escalismo. Quina va ser la meva sorpresa en donar mil voltes pel bosc i no trobar la pedra. Tornava a un prat d'on veia la pared prenia referències i en traçar el rumb pel mig dels boixos com un autèntic jabalí m'acabava encigalant. Total que vaig passar a la tècnica de l'indi i vaig pujar a un pi alt per sortir de la densa vegetació. Des d'aquesta altiva talaia vaig finalment localitzar la pared. Un cop a peu de via, l'esforç i la perseverància van quedar suficientment justificats. A més de tornada i quasi de nit vaig donar amb un camí que facilitava enormament l'accés.Es tracta d'una pared calcària orientada al nord molt abrasiva d'uns 20 metres d'alt amb un peu de via ideal amb gespa i tot. Forats, regletes, laterals, invertits.. Ens posem a la feina amb l'Albert Cortés deixant un total de 7 vies. Té una retirada al sector de baix del Castell de les Dames. La pena és que no hi ha cap via ideal per escalfar ja que la dificultat comença en el 7a i s'eleva fins al 7c. A més hi ha dos projectes que requeriran de més punch i pegues .. Enfi, aneu i ja opinareu. Alguna reunió la tenim reaprofitada provisionalment a l'espera de nou material.Accès: De Ribes de Freser pugem per la carretera cap a Campelles. Als 3kms seguim pujant per asfalt direcció el Baell. Just passat l'Hotel Terralta (50 metres) ja podem aparcar el cotxe vigilant no molestar el pas de tractors. Ja a peu agafem una pista formigonada que surt a mà esquerra amb una forta pendent. A uns 50 metres, surt a ma dreta la pista per damunt una casa. Als 50 metres hi ha un abreuador pel bestiar i la pista comença una forta baixada. Seguim baixant, creuarem un torrent i la pista es torna més planera. Arribem a un prat que la pista voreja per la seva dreta i més enavant trobem una esplanada. Als 10 minuts de camí i 700 metres de recorregut. Si hem vingut amb 4*4 podem arribar fins aquest punt (pista dolenta). D'aqui surt el camí a ma dreta que segueix baixant-planejant. A uns 150 metres trobem una bifurcació en V, i seguim per la senda de baix seguint els rastres de pas (poc visibles). Arribem a un prat amb pins per on seguim els rastres de pas per vorejar-lo per la seva esquerra al límit del talud i ja començarem a endivinar la pared. Arribem a un collet (troncs caiguts a terra), d'on baixem fins a peu de via. Total 15 minuts, de tornada calculeu 20 que és de pujada.Vies: (d'esquerra a dreta)1- Ares ¿?2- Aracnofobia ¿?3- Tupamaru 7c4- Paper de vidre 7a+5- Dolorosa 7a+6- Via crucis 7a7- Invertits perbertits 7cDimecres vam anar-hi una colleta a mantxar-li. Per una banda els lokals Javi Saéz i servidor. De l'altra l'Andreu, el Marc i tot sota l'atenta vigilànica de l'equip fotogràfic del Carlos. Avia't veure'm els resultats gràfics. El dia va començar com pitjor podia començar amb pluja tormentosa matinal a Ribes. Tot i això vam decidir anar cap al sector per veure'l i ja treparíem a alguna altra banda. En arribar al Baell l'asfalt sec deixava possibilitats de trepar. Fem l'aprox i la pared completament seca! A l'ataquerrr...Jo vaig muntar els Invertits perbertits que ja tenia probada. Al primer pegue fred em dedico a pintar-la de blanc i recordar el crucigrama. Al segon pegue del dia un petit fallo i caic arrebentat en el crux. Finalment en el tercer, tot surt com una seda i encadeno. Huuurra!!! Crec que és un 7c, el primer de la Vall. L'Andreu també la prova i confirma el grau. Fa la seqüència clau diferent però més aleatòria. De mentres el Javi, el Marc i l'Andreu van confirmant les que ja tenia encadenades: Paper de vidre 7a+, Dolorosa 7a+ i la Via crucis 7a.El Marc, seguint recomanacions, es posa a la Tupamaru, la gran joia del sector amb l'únic però de la repisa que li talla la conti. Cau però li mola i es posa fanàtic. Jo li foto un pegue però la veig més dura que l'última vegada que la vaig provar per sort trec una nova forma de fer el crux amb una microregleta agònica. A més el Marc ha trobat una regle que en equipar-la havia netejat però mai utilitzava que facilita el tema. Al segon pegue del dia faig el pas i em planto a la repisa. A la part superior, on també és pot caure, vaig més fort i finalment road punk... Dos 7c, First Ascent, en el dia. També la prova l'Andreu i de nou el Marc que cau el crux i es passeja en la resta.

No hay comentarios: