viernes, 21 de agosto de 2009

BAELL NORD: NEWS

Tornem a la vertical després del parón vacacional amb una expedició pesada cap al Baell nord, avui amb la família al complet:

Provo la Ares que resulta ser més agraïda del que preveia inicialment. Trec els passos, la pinto una mica i la deixo ben respalladeta i neteta. Quina via més deliciosa, llàstima al igual que les dues veïnes que la repisa talla la conti.

Aqui les Guileretes: l'anfitriona Ares amb la Laia. Clavades al papi!

Una primera secció amb molts invertits i alguna regleta per arribar al mencionat repòs i després el crux. Al segon pegue em deixo un peu i salto. I la tercer li faig la first ascent: proposta de 7b+. Ja direu..

Recollim trastes i cap al "susuki" que avui al venir la Ares no la volia fer caminar massa. A mitja pujada per la pista la cosa es complica molt i l'estat precàri de la mateixa m'obliga a provar de pujar al "ras". I d'un salt ens fotem a la zanja i se jodio la marrana. Pedres per aquí, pedres per allà. Endavant... no puedo. Endarrera.. no puedo. Fang, zarzas, olor a goma cremada i el "susuki" plantat a la cuneta a 20 metres del pla salvador.
Total que tiro la tovallola i a buscar ajuda que això no ho treu no el "dakarista" més experimentat. Trobo un bon home que amb el seu tractor d'abans de la guerra m'estira i poc a poc em treu d'aquell infern:

Salvats!!!

Que la família no està acostumbrada a aquestes aventures. Li deixo una generosa propina pels serveis prestats amb la ferma promesa de no tornar a baixar per la pista. Per cert que ja no li recomano a ningú ja que s'ha deteriorat moltíssim en un any!!

Aquí us deixo la info actualitzada del sector:

Es tracta d'una pared calcària orientada al nord molt abrasiva d'uns 20 metres d'alt amb un peu de via ideal amb gespa i tot. Forats, regletes, laterals, invertits.. Té una retirada al sector de baix del Castell de les Dames. La pena és que no hi ha cap via ideal per escalfar ja que la dificultat comença en el 7a i s'eleva fins al 7c. Alguna reunió la tenim reaprofitada provisionalment a l'espera de nou material.

Accès: De Ribes de Freser pugem per la carretera cap a Campelles. Als 3kms seguim pujant per asfalt direcció el Baell. Just passat l'Hotel Terralta (50 metres) ja podem aparcar el cotxe vigilant no molestar el pas de tractors. Ja a peu agafem una pista formigonada que surt a mà esquerra amb una forta pendent. A uns 50 metres, surt a ma dreta la pista per damunt una casa. Als 50 metres hi ha un abreuador pel bestiar i la pista comença una forta baixada. Seguim baixant, creuarem un torrent i la pista es torna més planera. Arribem a un prat que la pista voreja per la seva dreta i més enavant trobem una esplanada. Als 10 minuts de camí i 700 metres de recorregut. D'aqui surt el camí a ma dreta que segueix baixant-planejant (fita). A uns 150 metres trobem una bifurcació en V, i seguim per la senda de baix seguint els rastres de pas (poc visibles) (fita). Arribem a un prat amb pins per on seguim els rastres de pas per vorejar-lo per la seva esquerra al límit del talud i ja començarem a endivinar la pared. Arribem a un collet (tronc caigut a terra), d'on baixem fins a peu de via. Total 15 minuts, de tornada calculeu 20 que és de pujada.

Vies: (d'esquerra a dreta)
1- Ares 7b+
7- Invertits perbertits 7c

6 comentarios:

Piju dijo...

ei, hola!... soc el Piju, de l'escalada amb nens.

Avui he trobat aquest blog de casualitat i t'he reconegut a la foto.
Mola tota la info i te bona pinta el sectoret que us esteu currant, a veure si el visitem algun dia.

ja ens anirem veien per CalaMontse... i ara també llegint!

hola piju:

La veritat és que està bastant bè pq el peu de via és super acceptable pels babys i les vies bonetes. A tu si que et molaria pq pots fer totes les vies però potser és massa exigent per una colectiva de familys tibadores. O igual no? Quan vulguis quedem i cates les vies...

Robert

Anónimo dijo...

Quin racó! Roca bona, fantastiques vies i molt ben equipat en general tot el que varem escalar. Llastima que no hi hagi més paret...
Repetirem. La última de l'esquerra em va semblar molt dura la secció de placa que fa abans del final, costa trobar una manera decent de fer aquells dos metres. Salut
Tati - Manresa

robert dijo...

M'alegro que us agrades. Vaig conèixer l'altre dia el Pere Morales i ja li vaig explicar l'accés al sectoret. Ja em va dir que hi venieu un dia. Com a mínim aqui s'està prou fresquet en aquests dies que no es pot anar en banda!! La de l'esquerra de tot, la vaig proposar de 7b+. A mi em va costar tres o quatre pegues. Recordo remades de barres invertides per baix, el descans a la repisa a mitja via i un pas a bloc a la placa que acabava amb un dinàmic llarg o algo així. El pas sortia però igual ha petat alguna regletilla! Les altres dos a la seva dreta també són molt bones i en el mateix estil que aquesta. Ja comentareu del grau que aquestes de 7b+/7c estan peednents de confirmar. A tibar-li!

Anónimo dijo...

Hola Robert! El primer dia vam escalar el 7a i les que té a la dreta i la de l'esquerra.
També la 3a. via del sector començant per l'esquerra, igualment bonissima tibanera a baix i amb un final sorprenent ben dificil de veure. Pel grau ens va semblar que deu rondar el 7b+, encara que no és molt de fiar el que et digui perqué era una tarda molt xafogosa.
Em va semblar que la Ares és més dificil per aquella plaquilla amb invertits de la segona part, és força complicada de llegir i cal apretar a fons. Potser hi ha alguna altra manera de fer-ho, s'ha petat alguna cosa o l'alçada hi influeix. A cop d'ull semblava 7c ben contundent. Un bon repte pel proper dia.
Salut, a veure si coincidim algun dia.
Tati

Hola Tati:

Merci per la info. Ja em va semblar que s'havia fet la Tupamaru (3era començant per l'esquerra) pq l'altre dia hi vaig estar i es veia tocadeta. Ara penjo un post amb les novetats. Ara vaig 15 dies a la platja i cap a mitjans d'Agost estaré per Ribes si voleu pujar digue-m'ho i quedem.