viernes, 9 de enero de 2009

Cap el coll de Pal...

Com que m’he portat molt bè durant aquest any, els reis mags d’orient han estat molt generosos amb la meva persona i m’han obsequiat amb un parell de regals per la blanca temporada. I això que un patge reial no em va voler agafar la meva carta durant la cavalgada a Olesa.

Per una banda, el llibre de “100 anys d’esquí a Catalunya” que porta de regal 10 forfaits d’esquí alpí i 5 de fons, a disfrutar aquesta temporada. Avia’m si els puc aprofitar tots!

Per l’altra, uns magnífics botins per esquí de muntanya. Això sí que tocava ja que els altres estaven fets pols i em provocaven unes llagues terribles. Com deia el Joan Maria era el material de Barça, pq ells tenien 100.000 socis i el meu material 100.000 metres de desnivell positiu!!

El dia 7, destinat a jugar amb els regals dels "reixos", degut a la rasca i mal temps el passem per casa tranquilament amb la Laia. Però el 8, al igual que el 15 de Setembre, comença el cole de nou i torno a tenir carta lliure. Com que aquest hivern fa molt mal temps i ja he complert amb els objectius de la temporada de roca em decanto cap a l’esquí de muntanya.
Avui vull anar a inspeccionar el recorregut de la cursa Crononiu a la Molina. Però com vaig sol i no vull pagar el peatge del túnel vaig cap el Coll de Pal. Les recents nevades i el fred fan que el port estigui tancat. Tot i això tiro amunt per veure a quin punt està impracticable. Passo els sectors d’escalada de Riugrèixer i la carretera ja presenta força dificultats. Començo un tram on el cotxe va derrapant i en surto a dures penes. La temperatura exterior -6ºC. Total que passo de posar cadenes que l’altre dia casi se’m gelen els dits. Total que deixo el cotxe a la cota 1200 on surt una pista que puja cap al Xalet. M’equipo i cap amunt. La pista i tot el bosc està ple de neu, ambientasso. El dia esplèndid amb sol i fred. Hi ha traces de raquetes i les vaig seguint per seguir la pista bona. Aquesta opció ja l’havia fet de baixada en BTT l’estiu del 2007 durant la mítica travessa del pirineus. Quina diferència de baixar amb la bici el final del segon dia de la travessa a anar obrint traça a ple hivern. La pujada és molt suau i llarga. Al final aconsegueixo arribar a la carretera del Coll de Pal on a trams vaig per la cuneta plagada de neu, a trams per una fina capa de neu damunt l’asfalt i inclús un tram caminant. Em poso de nou els esquís i corono la zona del Coll de Pal i baixo cap a l’inici del Telecabina Alp2500. Pujo per la muntanya sagrada i torrent negre fins al Puigllançada i de retorn cap al cotxe que el dia es posa lleig. A la baixada veig que ja han “llimpiat” la carretera i ja està obert.
Total que és una opció a tenir en comte, per no pagar el peatge i poder esquiar per la zona de la Molina o Masella. Des de casa al Coll calculo 118kms i 1h40m.

No hay comentarios: