domingo, 28 de diciembre de 2008

Ai ves qui ho diria...

Avui, seguint amb la celebració dels 100 anys d'esquí a Catalunya, he anat a descobrir un indret que no coneixia.
Es tracta de l'estació d'esquí de Rasos de Peguera actualment tancada, prop de Berga. Després d'un estudi detallat de la geografia catalana vaig deduir que és la neu més propera a Olesa! I així és, 94km i 1h20. Durant la tardor havíem anat un parell de vegades a tibar-li al Roc de l'Alou, on vaig aconseguir encadenar la Rol de rorros 8a molt vidilla. Un xic més amunt hi ha més sectors d'escalada, Torrent del Porxos...que encara no coneixem. Però avui la motivació és una altre i vaig tirant carretera amunt.

Aqui, una foto històrica de l'any 99 al Ral.li dels Posets, teniu els Punkis del CEC, el Joan Maria amb la barretina i jo amb la cinta Tivoly pierramentera:




Amb el palomo d'aquests dies la neu fa acta de presència ben aviat i m'obliga a posar les cadenes. Ja feia tants anys que no les posava que una mica més i se'm congelen els dits!

Total que a pistes hi ha un tou de neu per desvirgar i cap cotxe. El palomo és important: boira, neva i fred. M'equipo i pujo pel traçat d'un arrastre. La baixada és alucinant amb condicions canadenques, neu pols nova fins a mitja canya!
I aquest matí estava a casa! Això no pot ser! Com diu el Feliu visca el canvi climàtic.

La pista queda serpentejada per la meva traçada. Faig un parell de pujades més i comença a arribar un munt de gent: raquetes, trineus,.. Encara hagués estat una estona més flotant en aquest mar de neu però per desgràcia pillo per culpa de les pells velles que ja no s'enganxen ni a tiros, caldrà fer una autèntica posta a punt del material que 10 anys no pasen en balde! Retirada i a dinar a casa on m'espernen les nenes:




És una d'aquelles estacions que amb neu són molt guapes, amb pistes de pendents molt suaus i entre arbres. Llàstima que el desnivell és molt curt, uns 200 metres

1 comentario:

Anónimo dijo...

QUÉ TIEMPOS AQUELLOS!!!!

Hauríem de fer un repàs de les fotos per recordar totes les coses que hem fet i amb la il.lusió que les hem fetes!

Després contemplar les fotos actuals amb les nostres petardetes per començar a planificar tot el que ens queda fer per endavant i que aviat no serà un somni sino una realitat!!