jueves, 29 de julio de 2010

Aracnofobia 7c, al Baell nord

Aquest era l'últim interrogant que quedava en aquest sector fresquet, ideal per l'estiu. Ja l'havia provat l'any anterior però provava el pas de forma massa burrota. Enguany he trobat una nova forma de resoldre el pas clau i al final n'he aconseguit el road punk. Del mateix estil que les seves veïnes: Un primer pas mig dinàmic per agafar un barra invertida, el tram tècnic amb el crux i repos a la repisa. Algun passet per la placa verdoniana i un nova tibada per arribara la reunió. Ara ja estan totes les vies encadenades i cal anar matitzant el grau.

I una fotillo de la temporada anterior:

Aquí us deixo la info actualitzada del sector, on segons els cometaris del Tati la Ares sembla més 7c i la Tupamaru 7b+:

Es tracta d'una pared calcària orientada al nord molt abrasiva d'uns 20 metres d'alt amb un peu de via ideal amb gespa i tot. Forats, regletes, laterals, invertits.. Té una retirada al sector de baix del Castell de les Dames. La pena és que no hi ha cap via ideal per escalfar i les més dures queden tallades per una repisa a mitja via que trenca la continuïtat. Val a dir que al ser cara nord, les vies tendeixen a embrutar-se durant l'hivern rotllo sibèria a Sant Llorenç. La dificultat comença en el 7a i s'eleva fins al 7c. Alguna reunió la tenim reaprofitada provisionalment a l'espera de nou material.

Accès: De Ribes de Freser pugem per la carretera cap a Campelles. Als 3kms seguim pujant per asfalt direcció el Baell. Just passat l'Hotel Terralta (50 metres) ja podem aparcar el cotxe vigilant no molestar el pas de tractors. Ja a peu agafem una pista formigonada que surt a mà esquerra amb una forta pendent. A uns 50 metres, surt a ma dreta la pista per damunt una casa. Als 50 metres hi ha un abreuador pel bestiar i la pista comença una forta baixada. Seguim baixant, creuarem un torrent i la pista es torna més planera. Arribem a un prat que la pista voreja per la seva dreta i més enavant trobem una esplanada. Als 10 minuts de camí i 700 metres de recorregut. D'aqui surt el camí a ma dreta que segueix baixant-planejant (fita). A uns 150 metres trobem una bifurcació en V, i seguim per la senda de baix seguint els rastres de pas (poc visibles) (fita). Arribem a un prat amb pins per on seguim els rastres de pas per vorejar-lo per la seva esquerra al límit del talud i ja començarem a endivinar la pared. Arribem a un collet (tronc caigut a terra), d'on baixem fins a peu de via. Total 15 minuts, de tornada calculeu 20 que és de pujada.

Vies: (d'esquerra a dreta)