domingo, 21 de febrero de 2010

OPEN VALL FOSCA 2010

Nova festa d'esquí de muntanya amb seu a la Torre de Capdella amb més de 170 equips disfrutant del sol i d'una temperatura perfecta. I un bon paquetón de neu que ha obligat a suspendre el que l'organització venia com a esquí de muntanya autèntic a canvi d'una autèntica gimcama de 1550 metres de desnivell per les futures pistes de la vall de Filià.

I no ens enganyem que ens costa poc de contentar-nos però l'itinerari era un bon rostoll comparat al que habitualment es proposa en aquestes contrades. Però l'organització, perfecte, ha sabut suplir aquest contratemps a base de molts detalls que ens agraden als corredors de manera que tots al final hem xalat com a crios i ja estem esperant la del 2012...

Ens avien desde la Central a les 9:30 que és molt d'agraïr el poder sortir a una hora decent! Que de vegades sortim que encara no han posat les muntanyes a lloc per acabar fent recorreguts curtets de no més de 2 hores.

La gimcama comença corrent per asfalt, deprés per pista i al poc ja ens podem calçar esquís. Després una interminable pista de 5 kms per entrar a la Vall de Filià. Amb unes zetes i una espècie de carena esquiable coronem una primera cota, baixada per un tobogan i cap amunt de nou. La segona pujada és breu per unes "lomas" i una baixada breu que potser acabarà sent la més guapa ens porta a la darrera pujada de nou per "lomas" amb alguna zeta. La darrera baixada amb tobogans, remades, la llarga pista i el tram de pista corrent.

Hem corregut amb l'Albert que no s'ha trobat massa bè i encara corre amb els esquí d'abans de la guerra. Total que com ell mateix diu s'ha sentit com un "globero" i hem estat lluny de l'objectiu inicial del TOP20. Al final hem estat els 27 lluny del 16 que vem fer en la nostra darrera participació l'any 2004.

Aqui l'Albert cobrint el últims metres de pujada:

Molt ha nevat del llunyà any 96, quan hi vam participar per primera vegada amb en Vendri. Era la nostra primera cursa junts i vam patir tota mena de contratemps típics dels inicis. Al final vam fer els 48 amb les nostres fixacions fritchis de mil kilos! Era la época dels "Punkis del CEC" i el dia anterior a la cursa ja que passavem per allí amb el cotxe parada tècnica a Bagasses per fer la Engendro. També venia el Ximo per quedar-nos després a Roca Regina. Per dormir, vem trobar un paller al davant mateix de l'hotel on estava tot el personal. I a mitja nit, ens pillen i els tres a buscar un nou "cobijo" per passar el que quedava de nit. Quina putada...
I després de la cursa cap a Regina a portejar per la feixa per fotre-li un pegue a la Hakuna Matata amb hamaques que el BIG WALL estava on fire...

També va ser molt bona la de l'any 98, quan de nou amb el Vendri estavem fent les proves d'accés pels Jóvenes Alpinistes i vam aconseguir poder-nos escapar per fer la cursa. El dia anterior havíem fet el gel i mixte a Aigualluts. De Benasc vem anar a la cursa on ja vem fer els 10 pillant un sobre amb pasta!! i corrents cap a Olvena on es realitzaven les proves d'escalada. Amb les cames ben calentetes i amb poca estona per escalar vem jugar bè les cartes, aconseguint el 7a+ a vista que ens garantitzava la plaça en aquella primera promoció.

I l'any 99, en el sí de l'equip tornavem amb el Vendri a la cursa per aconseguir el 9è lloc. I per la tarda cap a Gavarnie que estava en très bonnes condicions... I el dia següent de la cursa fem la Fluido Glacial per la columna amb les cames rebentades. I l'endemà la Thanatos que com va dir el gran Pepe: "Si os teneis que bajar os pago yo los tornillos.."

He trobat la foto de la sortida d'aquella edició (teniem la sortida més explosiva però després feiem un tap de por. Del Vendri sols es veu la barretina vermella:)

No us entretinc més en batalletes passades i sols us recordo que el pròxim dissabte 27 toca la LLuna on avia'm si podem salvar els mobles mínimament que enguany ja vénen les "bèsties cazarecompensas", je, je, je..