sábado, 29 de noviembre de 2008

Curses de muntanya per Montserrat




Atenent la solicitud de molts de vosaltres i després de tan bons "hachazos" un post de caire atlètic.
Aqui teniu les cròniques d'aquest 2008 de les dues curses de muntanya que es celebren per la muntanya.

1) La Cursa de l'Alba, que ja porta 21 edicions i es celebra en plena primavera. Enguany, va ser el dia 11 de Maig amb sortida desde Collbató amb un recorregut retallat per la pluja. A la sortida hi havia una nutrida representació de bombers bcn, en vaig contar fins a cinc. Una vegada aviats serra amunt comencen les hostilitats. El Mario no vol problemes i imposa el seu ritme amb la gent de davant. Per darrera jo me les tinc amb el Carles que va com una moto. Al final tot i anar fent la goma, com feia el Cacaito Rodríguez en els grans ports del tour, li puc agunatar la roda. Així amb la tècnica de la lapa dolenta coronem junts St. Jeroni i avall que fa baixada. Em vaig refent durant la llarga baixada i al final en l´última pujada (Bateries) li assento un atac traïdor que queda sense resposta. Estic super content en els entrenos trigava 3 hores i en cursa he fet 2h 08m. A menys de 20m del primers cosa que feia molt temps que no aconseguia. Resultats finals bomberitos: 13 Bodas, 16 Guilera, 21 Sellares, 63 Bernabe i 125 Cespedes.
Algunes fotos de la batalla cedides per l'organització.

2) A la Tardor i a l'altre vessant de la muntanya es celebra la Montserrat Nord. En concret va ser el diumenge dia 9 de Novembre amb sortida i arribada a Monistrol. Aquesta cursa celebrava la seva tercera edició i estrenava recorregut nou. Val a dir que el traçat està molt ben trobat i que la organització ha fet una feina importantíssima de recuperació de petits trams d'antics camins per evitar creuar carreteres.
Ens van aviar des de la plaça de Monistrol i cap amunt. Ja des d'un bon començament he vist que anava més fort que les vegades que havia anat a reconèixer el recorregut. Això de còrrer en modalitat assejada et permet un grau més de rendiment, al igual que l'escalada. Així que corono St Jernoi i em trobo el Raul i el Mario que encara pugen. Així que em poso a la roda del Pàmies i anem fent feina. Com quan fèiem raids amb l'Uka-X-Team, la diferència que avui no som del mateix equip ell fa el seguiment del Circuit de Curses de Muntanya i jo faig aquesta cursa puntual. Al final amb un baixada a l'estil cabra boja recupero en un parell de quilòmetres 4 o 5 llocs. En total he trigat 2h 04m a 10 m del primer. Això sí que és històric. Mai havia aconseguit tan poca diferència respecte la Tête de la Course. Després vaig estar una setmana amb agulletes per culpa de la baixada suicida. El Mario lesionat avui no era referència.
Resultats finals bomberitos: 14 Guilera, 44 Montoro, 69 Bodas i 193 Cespedes.

No hay comentarios: